A Budapest Bank "Dalbir kérdez" kampánya számos tanulsággal szolgál az online marketing szakemberek számára. Elég ugyanis csak rákeresni a szeretem a bankom kifejezésre, hogy lássuk, a nagy cégek mennyire mostohán bánnak az online marketing kínálta lehetőségekkel.
A Budapest Bank Dalbír-ja ugyanis a reklámban bemutatott keresésével számottevő keresési forgalmat gerjesztett: példájával sokakat ösztönözve arra, hogy ilyen vagy olyan formában rákeressenek a szeretem a bankom kifejezésre. Ahhoz pedig, hogy e keresési forgalom döntő hányada a OldalGazda oldalain landoljon, elég volt írni egy bejegyzést a megfelelő címmel és szöveggel egy keresőbarát tartalomkezelő rendszerrel működő oldalon; továbbá öt perc alatt létrehozni egy Szeretem a Bankom? című Facebook Oldalt.
Jól látszik tehát az, hogy pusztán a legnépszerűbb online oldalak (és felhasználóik) működésének ismerete és minimális energiabefektetés révén el lehetett volna kerülni, hogy a hirdető által súlyos összegekért megvásárolt, a kampány üzenete iránt érdeklődők figyelme ne mások oldalaira irányuljon. Mivel az eset még számos további érdekességet tartogat a keresőoptimalizálás szerepének és működésének megértésével kapcsolatban, ezért hamarosan egy esettanulmány keretében összegezzük a választ az Oldalgazda SEO oldalon többek között az alábbi kérdésekre:
- hányan és hogyan kerestek rá a Dalbir által használt kifejezésre?
- melyik oldal miért előzte meg a Budapest Bank oldalát?
- mit lehetett volna tenni azért, hogy ne jöjjön létre ez az áldatlan állapot?